Kinderurologie

Onze polikliniek voor kinderurologie in het Helios Klinikum Krefeld biedt behandelingen en zorg bij alle aangeboren en verworven aandoeningen aan de nieren, blaas en externe genitaliën bij kinderen.

Onze belangrijkste focus in de kinderurologie is het behandelen van de volgende aandoeningen:

• Nierbekkenvergroting
  • Pediatrische incontinentie
  • Enuresis nocturna (bedplassen)
  • Terugkerende urineweginfecties
  • Urologische afwijkingen

Hier kunt u terecht voor Kinderurologie behandelingen

Wij diagnosticeren en behandelen de volgende aandoeningen

• Hypospadie. Dit is een aangeboren afwijking aan de urethra. Hierbij eindigt de urethra meestal in het gebied van de overgang van de penisschacht naar de eikel, waardoor er vaak een operatie nodig is. Vanaf het eerste levensjaar kunnen wij dit chirurgisch verhelpen.
  • Phimosis (vernauwde voorhuid). Een vernauwde voorhuid is in de eerste levensjaren vaak normaal, zolang dit het plassen niet bemoeilijkt. Afhankelijk van de symptomen kan het nodig zijn de voorhuid poliklinisch te verwijderen (circumcisie). Kinderen kunnen twee tot drie uur na de behandeling weer uit het ziekenhuis worden ontslagen. Of deze ingreep ook echt noodzakelijk is, kan tijdens ons pediatrisch urologiespreekuur worden bekeken.
  • Niet - ingedaalde zaadbal. Voordat een jongetje wordt geboren bevinden zijn zaadballen zich nog steeds in de onderbuik. Vlak voor de geboorte dalen de zaadballen in de balzak. Als dit niet gebeurt, spreken artsen van niet-ingedaalde zaadballen. Als de zaadballen na het eerste levensjaar nog steeds niet ingedaald zijn, corrigeren wij dit operatief.

Welke operatie er aanbevolen wordt, zullen wij uitgebreid en in onderling vertrouwen met u bespreken. Wij behandelen onze kleine patiënten met veel empathie en zorgzaamheid. Ons doel is om op basis van weefselsparende ingrepen, moderne technologie en gekwalificeerde zorg de beste medische zorg te bieden. Als onderdeel van de ingreep verlenen onze speciaal opgeleide kinderanesthesisten uw kind uitgebreide zorg. Op de verpleegafdeling is uw kind in handen van getrainde kinderverpleegkundigen. Wij bieden ook de mogelijkheid om één van de ouders op de uitslaapkamer aanwezig te laten zijn.